torsdag 16. oktober 2008

Trening..


I går passerte gradestokken 41 grader, det er det varmeste vi har hatt så langt. Det å skulle opprettholde treningshyppigheten som vi hadde hjemme, byr derfor på endel utfordringer. Varmen setter klare begrensninger det meste av dagen, men fra ca kl 17 og fram til det blir mørkt halv sju, er den beste tiden å trene ute på.
Det å ikke skulle trene er definitivt ikke noe alternativ. Undertegnede blir ikke til å være i hus med hvis det går mer enn tre dager uten trening. Og tatt i betraktning at hele familien tilbringer de fleste av døgnets timer sammen, forstår dere sikkert at trening må prioriteres!!
De norske damene har en fast treningsdag hvor de først løper opp på et lite fjell, deretter driver de styrketrening og pilates.
Rune har funnet seg en løpekompis, Frode fra Bergen. Han er naboen vår, en riktig kjernekar som er dessverre er svoren Brann supporter! Vi løper en times tid to ganger i uka. Det beste er å kjøre litt utenfor byen for å løpe på savannen. Jeg har prøvd å løpe i byen, men da fikk jeg et haleheng av barn som løp etter, og et titalls biler som stoppet og lurte på om jeg skulle sitte på! Litt slitsomt i lengden å forklare at , neida, jeg skal ingen steder, eller nei, det har ikke skjedd noe, jeg er bare ute og løper for moro skyld! Man bare ser hvordan afrikanerne rister lettere oppgitt på hodet, og får bekreftet mistanken om at hvite folk er rare...
Det store scoopet på treningsfronten, er at vi har lånt oss en ergometersykkel! Vaktmannen vår lurte fælt på hva vi skulle med en sykkel uten hjul, men den er gull verdt for oss. Siden hverken SATS eller SPENST tilsynelatende har planer om å åpne treningssentre her, fungerer det utmerket å sitte i et rom med aircon, misikk i ørene og tråkke til...

Hvem sørger for påmeldingen til Trondheim-Oslo til sommeren???


4 kommentarer:

Anonym sa...

natta magnus hisen august nettadr.thogsnes@c2i.net

Anonym sa...

Kine sier: Hei Johannes og Magnus. jeg hører at dere har det fint og at Johannes har fått en skilpadde - heldiggris:)Vi har vært på kunstutstillinger og hatt det skikkelig dølt i forhold til dere. Jeg også vært på kino og sett Mamma Mia 8 ganger og jeg har hatt bursdag. Har dere sett en ordentlig krokodille? Tenk å ri på kameler, det må være en utrolig opplevelse. Jeg må si meg enig i at det må være ganske varmt der nede, her er det storm og 4 grader. Vi gleder oss til dere kommer hjem da skal vi lage en fin fest. Lev godt og spis grønnsaker sier Mina og Kine. Det er vel ingen kjekke mali-gutter der nede? :D Klem Kine (Og Mina)

Anonym sa...

Hei Magnus

Jeg savner deg veldig. Kunne ønske du var på skolen og spilte fotball med oss...Jeg savner når vi leker sammen. Jeg har gått med bøsser for Blå kors i dag. Vi fikk inn 1600 kroner. Ha da bra kamerat - heia Manu hilsen Sondre

Anonym sa...

hei på dokker i mali! Hils og si til Frode fra Bergen at Stabæk ble for gode i år. Gratulere med seriegullet Rune, og kanskje nytt gull imorgen. Tvi, tvi...Kjempegøy å lese om dere på denne siden. Andreas savner Magnus og lurer på hvor gammel han selv er når Magnus kommer hjem igjen. Og hvor gammel Magnus vil være. Det er viktige betraktninger det...ønsker dokker lykke til videre og vit at vi tenker på dere. Hilsen oss i kongslysveien 31 A.